راه های موفقیت

راه های موفقیت

ارائه دهنده مطالب آموزنده
راه های موفقیت

راه های موفقیت

ارائه دهنده مطالب آموزنده

عجیب ترین درخت ایران (+عکس)

مروارید سبز در ۴ کیلومتری شمال غرب (شمال جغرافیایی) شهرستان ارسنجان واقع شده است، که به صورت درخت بنه خودرو بر روی صخره ای عظیم با ارتفاع تقریبی ۶ متر قرار دارد.

نکته جالب ماجرا در این است که درخت برای رساندن ریشه های خود به خاک، میان صخره را در چندین قسمت شکافته و توانسته به مرور خود را به زمین متصل کند.

چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

- به خاطر داشته باشید که اعتماد به نفس، اولین شرط پیروزی است پس به خود اعتماد داشته باشید .

2 - در مبارزه با مشکلات زندگی با تمام قوا پیش بروید و نهراسید . مثبت فکر کنید، ابتکار عمل داشته باشید و مطمئن باشید انجام کارها به بهترین نحو از شما بر می آید .

3 - از خودتان تصویر خوبی در ذهن داشته باشید، زیرا همان خواهید شد که فکر می کنید می توانید بشوید .

4 - «خواستن، توانستن است » جمله ای است که پر از انرژی و قدرت است . آن را در صفحه ذهن خود وارد کنید .

5 - دنیا با چنان سرعتی پیش می رود که شخصی که می گوید; نمی شود این کار را کرد، به وسیله کسی که آن را ممکن می سازد، از میدان به در می رود .

6 - به خاطر داشته باشید شما بزرگ تر از هر اتفاقی هستید که ممکن است برای شما رخ دهد .

از چه می ترسید، آن را فراموش کنید

دانشمندان صد و یک مورد از انواع ترس را نام می برند: ترس از فضاهای وسیع، ترس از فضای بسته و محدود و ترس از بلندی و غیره ... .

ترس واقعا وجود دارد و به عنوان یک مساله مطرح است و غلبه بر آن نیز واجب می باشد . ما این مبحث را در چند شماره بعد بررسی می کنیم .

بنابر نظر پزشکان، نگرانی بر اعصاب، قلب، گردش خون و کار تمام غدد داخلی، اثر نامطلوب دارد .

دانشمندی گفته است: میزان مرگ و میر مردم در اثر نگرانی، بیش از تعداد مرگ و میر آنان در اثر کار است زیرا مردم بیشتر از کار کردن، به نگرانی های خود دل مشغولند .

دو نیروی متضاد ترس و ایمان همیشه در درون آدمی از یکدیگر متاثر می شوند که در نهایت، نیروی ایمان نیروی غالب و پیروز است . افراد بسیاری هستند که به یاری ایمان در مقابله با نگرانی، پیش از آن که از پای در آیند، نجات یافته اند . هرگز نباید فراموش کنیم که داروی محرک و نیرو بخشی در اختیار ماست که ایمان نام دارد .

هنگامی که از چیزی می ترسید، افکار خود را متوجه موانع نکنید، و با آن مواجه شوید و به سختی به آن ضربه بزنید . هر قدر ضربه سخت تر باشد موفق تر خواهید شد .

کسی که از هیچ چیز نترسد و یا با ترس خود مبارزه کند، انسان خارق العاده ای می باشد . خودشناسی، مقدمه خداشناسی است و این حقیقت دارد که ایمان به خدا و نیروی فوق بشری، آدمی را از ترس و نگرانی هایی که سال ها در وجودش ریشه دوانده، رهایی می بخشد . چه خوب بود که از همان آغاز، ایمان قوی داشتیم تا هرگز گرفتار وحشت و هراس نمی شدیم .

کسی که مایوس نمی شود روشنایی دو سر چشمه نور; ایمان و امید را، در زوایای تاریک و ظلمانی مشکلات و مصائب می تاباند و در پرتو چنین روشنایی هرگز راه را گم نمی کند .

موفقیت 3

در زندگی خود، به افراد منفی، خرده نگیرید، فقط داد و ستد خود با آنها را تا آنجا که می‌شود، محدود کنید.((جک کانفیلد)) خطای این گفته را گزارش دهید


زندگی، به معنای راستین کلمه، همان چیزی‌ست که شما از آن می‌سازید.((جک کانفیلد)) خطای این گفته را گزارش دهید


هر چالش، فرصت دیگری برای رشد و پیشرفت است.((جک کانفیلد)) خطای این گفته را گزارش دهید


اینکه بگذارید زندگی، شما را به پیش ببرد، بی‌مسئولیتی است. آفرینش روزهای زندگی، حق خدادادی شماست.((جک کانفیلد)) خطای این گفته را گزارش دهید


جهان هستی همچون یک آینه است؛ یعنی هر گونه انرژی‌ که می‌فرستید، به شما برگشت می‌دهد.((جک کانفیلد)) خطای این گفته را گزارش دهید


شما آفریننده‌ی زندگی خود هستید و می‌توانید آن را به هر سمت و سویی که دوست دارید، هدایت کنید.((جک کانفیلد)) خطای این گفته را گزارش دهید


شما نتیجه‌ی همه‌ی افکاری هستید که تا کنون داشته‌اید، احساساتی که حس کرده‌اید و کارهایی که تاکنون انجام داده‌اید.((جک کانفیلد)) خطای این گفته را گزارش دهید


تک تک اندیشه‌‌های شما روی تک تک سلول‌های شما اثر می‌گذارند.((جک کانفیلد)) خطای این گفته را گزارش دهید


اگر چیزی شما را آشفته می‌کند، یعنی هر آنچه که به شما احساس بدی می‌دهد، از شرّ آن رهایی یابید؛ چون در این صورت می‌بینید که نیروی آفرینش و خود راستین شما فرصت خودنمایی پیدا می‌کند.((جک کانفیلد)) خطای این گفته را گزارش دهید


کارهایی را بکنید که به شما احساس خوبی می‌‌دهند؛ یعنی برای زندگی خود، پُرحرارت و مشتاق باشید.((جک کانفیلد)) خطای این گفته را گزارش دهید


احساسات شما هرگز دروغ نمی‌گویند؛ آن‌ها نمایانگر راستین دیدگاه‌‌هایی هستند که شما دارید.((جک کانفیلد)) خطای این گفته را گزارش دهید


به راستی، رویدادهای "بد" و "خوب" در زندگی‌های ما وجود ندارد؛ ایده‌های از پیش پنداشته و چگونگی درک ما از مسائل ویژه، آن رویدادها را در نظر ما چنین نمایانگر می‌سازند.((جک کانفیلد)) خطای این گفته را گزارش دهید


هر چیزی که در زندگی ما روی می‌دهد، به ما فرصتی ارائه می‌کند تا به گونه‌ای رشد کنیم.((جک کانفیلد)) خطای این گفته را گزارش دهید


به یاد داشته باشید که هر رویداد به ظاهر منفی نیز می‌تواند بذر چیزی زیبا و سودمند بشود.((جک کانفیلد)) خطای این گفته را گزارش دهید


خشونت، خشونت را به سوی خود می‌کِشد، و محبت، محبت بیشتر.((جک کانفیلد)) خطای این گفته را گزارش دهید


به یاد داشته باشید که توجه شما به هر کجا معطوف شود، انرژی شما در آنجا جریان پیدا می‌کند.((جک کانفیلد)) خطای این گفته را گزارش دهید


تک تک اندیشه‌های شما و هر سخنی که به زبان می‌آورید، پیامی را به جهان هستی می‌فرستد؛ شما به گونه‌ای همیشگی، تجربه‌های زندگی آینده‌ی خود را سفارش می‌دهید.((جک کانفیلد)) خطای این گفته را گزارش دهید

*راههای افزایش اعتماد به نفس و خودباوری*

*راههای افزایش اعتماد به نفس و خودباوری*

وظیفه و مسئولیتی که برعهده می‌گیرد را جدی و مهم تلقی کند، جایگاه برای اینکه دیگران توانایی‌هایتان را باور کنند قبل از هر چیز باید خودتان به مهارت‌های وجودی‌تان ایمان داشته باشید زندگی مثبت - دکتر مریم رسولیان، روانپزشک: برای اینکه دیگران توانایی‌هایتان را باور کنند قبل از هر چیز باید خودتان به مهارت‌های وجودی‌تان ایمان داشته باشیدبرای اینکه همه اطرافیان و آدم‌های اطرافتان روی حرف شما حساب کنند و به عبارت ساده‌تر جدی فرضتان کنند باید مجهز به اعتماد به‌نفس باشید، اما رسیدن به اعتماد به‌نفس هم یک‌شبه ممکن نیست. دکتر مریم رسولیان برایتان از تکنیک‌های باورپذیری و افزایش اعتماد به‌نفس می‌گوید که می‌خوانید.

اول خودتان را جدی بگیرید

برای اینکه دیگران شما را جدی بگیرند ابتدا باید خودتان شخصیت وجودی‌تان را جدی بگیرید و خودتان را باور داشته باشید. برای رسیدن به این هدف از 2 وجه بیرونی و درونی می‌توان این موضوع را تحت بررسی قرارداد که در این مورد وجه درونی آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر بخواهیم از بعد درونی به این موضوع نگاه کنیم باید روند افکار و احساساتمان را تغییر دهیم. فردی موفق است که واقع‌بین باشد و مسئولیت رفتارهای خود را بپذیرد. برای مثال اگر در جایی مرتکب اشتباه شد آن را قبول کند و در جهت اصلاح آن برآید. چنین شخصی خود را باور دارد و این دلیل موفقیت او است.

فرار از رنج روانی

فردی که توانایی‌های خود را باور نداشته باشد به دستاوردهایی که آرزویش را دارد نمی‌رسد. چنین شخصی واقع‌بین نیست و به همین دلیل مسئولیت خطاهای خود را نمی‌پذیرد چون فکر می کند اگر اشتباهات را گردن بگیرد باعث بروز نوعی درد و رنج ذهنی و روانی در خود می‌شود. به همین دلیل این گروه از افراد ترجیح می‌دهند برای فرار از واقعیت، دیگران و شرایط بیرونی را تنها دلیل اشتباهاتشان معرفی و با این کار خود را از فشار روانی خلاص کنند.

خودم را باور دارم، مرا باور کنید!

در این شرایط این‌طور برای خودشان توجیه می‌کنند که چون دیگران آنها را باور نکرده‌اند آنها هم به موفقیت دست پیدا نکرده‌اند. اما بهتر است این سوال را بپرسیم: «آیا خود شما توانسته‌اید خودتان و توانایی‌هایتان را باور کنید که انتظار آن را از دیگران دارید؟»

تکنیک‌های باورپذیری

تکنیک‌هایی وجود دارد که از طریق آن می‌توان اعتماد به‌نفس را در افراد تقویت کرد و خودباوری را در آنها افزایش داد. یکی از این تکنیک‌ها این است که افراد کار خود را جدی بگیرند. برای مثال به کوچک‌ترین کاری که انجام می‌دهند اهمیت دهند و آن را جدی در نظر بگیرند. وقتی درون ذهنمان این‌گونه فکر می‌کنیم که کارهایی که انجام می‌دهیم چندان مهم نیست و جزو کارهای ارزشمند به حساب نمی‌آید، تاثیر زیادی در عدم باورپذیری‌مان دارد و در واقع باعث ایجاد حلقه معیوبی می‌شود؛ یعنی در فرد این حس به وجود می‌آید که نه خود ارزشمند است و نه کاری که انجام می‌دهد اهمیت دارد. در نتیجه این افکار حس باورپذیری‌مان کم می‌شود و سطح خود و توانایی‌هایمان را پایین می‌آوریم. در حالی که اگر هر شخصی اجتماعی‌اش افزایش پیدا می‌کند.

وانمود کنید اعتماد به‌نفس دارید

نحوه صحبت کردن و حرکات بدن یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌توان از طریق آن در دیگران تاثیر گذاشت و به اصطلاح کاری کرد که اطرافیان شما را جدی در نظر آورند. تحقیقاتی که در این زمنیه انجام شده نشان داده افرادی که اعتماد به‌نفس بالایی دارند معمولا سرشان را بلند می‌کنند، نگاه چشمی متداوم‌تری با دیگران برقرار و با صدای بلند صحبت می‌کنند. دقیقا حالات این گروه از افراد شبیه ورزشکاری است که گلی را به ثمر رساند.

خودم را باور دارم، مرا باور کنید!

حتی نتایج نشان داد با انجام تقلیدی این حرکات هورمون‌های تستوسترون (ترشح این هورمون هنگام قدرت افزایش می‌یابد) و کورتیزول (هنگام استرس افزایش پیدا می‌کند) در بدن انسان با تغییراتی همراه خواهد شد. یعنی تغییرات هورمونی این گروه از افراد که به تقلید یا تظاهر اعتماد به‌نفس می‌پردازند، شبیه کسی بوده که در واقعیت اعتماد به‌نفس بالایی داشته است. بنابراین با به‌کارگیری این تکنیک‌ها یعنی بلند صحبت کردن و با اعتماد به‌نفس رفتار کردن، می‌توانیم حس باورپذیری را در خودمان ایجاد و تقویت کنیم و با این راه‌حل اطرافیان نیز ما را جدی خواهند گرفت.

پشت این دریاچه زیبا مرگ وحشتناکی در انتظار است (عکس)

پشت این دریاچه زیبا مرگ وحشتناکی در انتظار است (عکس)

دریاچه های خاص در دنیا معمولا محلی برای جذب گردشگر هستند زیرا در این محل توریست ها قرار است با پدیده ای بسیار خاص روبرو شوند که در دیگر نقاط دنیا نمی توان مانندی برای آن ها پیدا کرد.

دریاچه "مربع آبی" یا "تالاب آبی" در انگستان یکی از دریاچه های خاص دنیاست که البته کمی با دیگر دریاچه های خاص متفاوت است. این دریاچه خاصیتی قلیایی دارد و هیچکس نمی تواند به آن نزدیک شود و رفتن به درون آن می تواند برای سلامت انسان بسیار خطرناک باشد.
 

پشت این دریاچه زیبا مرگ وحشتناکی در انتظار است (عکس)


این دریاچه که به نظر بسیار زیبا و خوش رنگ می آید دارای
pH 11.3 است که نزدیک به عدد 14 بوده و خاصیت قلیایی آن بسیار بالاست. این عدد تقریبا نزدیک به pH سفید کننده هاست و مقدار سم موجود درون آن درحد بالایی قرار دارد.

در ساحل این دریاچه تابلوهای متفاوتی نصب شده است که هر کدام نشان دهنده خطرات این دریاچه است. وارد شدن به این دریاچه باعث بروز مشکلات پوستی و آسیب های چشمی می شود. تا به حال جسد حیوانات یا در برخی موارد انسان هایی در اطراف این دریاچه پیدا شده است.

خانواده هایی که در اطراف این دریاچه زندگی می کنند همگی خواهان آن هستند که این دریاچه مسدود شود چرا که فرزندان آن ها ممکن است آلوده شوند و البته هوای این منطقه نیز به مقدار زیادی سمی شده است.

 

پشت این دریاچه زیبا مرگ وحشتناکی در انتظار است (عکس)

 

پشت این دریاچه زیبا مرگ وحشتناکی در انتظار است (عکس)

 

 

بهترین نقاط دنیا برای غواصی

تفریحی نیست که همه بتوانند انجامش دهند. ولی شاید با دیدن این تصاویر و خواندن اطلاعات آن، هزینه نجومی‌اش را به جان خریدید!

مطالعات علمی ثابت کرده که هنوز بیش از نیمی از دنیای زیر آب کشف‌نشده باقی مانده است.
دنیای زیر آب همواره یک جاذبه رمزآلودی را برای گروه‌های مختلف افراد از جویندگان طلا گرفته تا متخصصین و دانشمندان حیات زیر آبی و علاقه مندان به غواصی داشته است.

 

مجموعه صخره‌های مرجانی، کشتی‌های غرق‌شده و اعماق دریا و یا حتی آثاری از گنج‌های قدیمی از دسته مواردی است که غواصان حرفه ای و آماتور را برای گشت و گذار به زیرآب دعوت می کند.

 

افرادی که غواصی را امتحان کرده‌اند آن را تجربه‌ای آرام و دلنشین و به همراه مناظر بصری فوق‌العاده توصیف می کنند.
هرگاه صحبت از غواصی به میان می‌آید انتخاب بهترین مکان برای انجام این ورزش و تفریح نیز اهمیت پیدا می کند.

 

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برترین نقاط دنیا برای غواصی.

 

پلای دل کارمن – مکزیک
صخره های زیرآبی دل کارمن در مکزیک یکی از خاص ترین و زیباترین مکان ها برای غواصی است. این مکان توریستی انتخابی مناسب برای تازه کارها نیز است. این مکان پر از دالان ها و آب راه هایی به رنگ های آبی ، سبز و بنفش است که هر کدام مجموعه بزرگی از  حیات زیرآبی را پوشش می دهد.

 

اخبار , اخبار گوناگون , بهترین نقاط دنیا برای غواصی

 

صخره ریچلیو – جزایر سورین تایلند
صخره ریچلیو محل زندگی بسیاری از موجودات زیبای دریایی مانند خفاش ماهی، ماهی قورباغه‌ای و باراکودا است. بسیاری از علاقه مندان برای ثبت تصاویر زیرآبی نزدیک از موجودات دریایی به ویژه نهنگ های کوسه ای خاص این منطقه به این  نقطه می آیند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , بهترین نقاط دنیا برای غواصی

 

مایا تیلا – مالدیو
مالدیو متشکل از 26 صخره مرجانی حلقه ای شکل و 1192 جزیره کوچک است. با  وجود اینکه 85 تفریحگاه توریستی در مالدیو وجود دارد فعالیت های غواصی بسیار کنترل شده است و امکان غواصی در هر نقطه وجود ندارد. مایا تیلا که 20 دقیقه از جزیره مایا تیلا فاصله دارد زیستگاه انواع ماهیان استوایی مانند دلقک ماهی ، آنجل و ماهی پروانه ای است.

 

اخبار , اخبار گوناگون , بهترین نقاط دنیا برای غواصی

 

برادر بزرگ – دریای سرخ ، مصر
برادران یا به زبان محلی اخوین ؛ نام دو جزیره کوچک با صخره های مخروطی شکل است که به دلیل فعالیت های آتش نشانی ایجاد شده اند. این دو جزیره 5 دقیقه از هم فاصله دارند و خرابه های کشتی در اطراف هر دوی آنها وجود دارد. آبهای اطراف مملو از موجودات جذاب دریایی و صخره های مرجانی رنگارنگ است.

 

اخبار , اخبار گوناگون , بهترین نقاط دنیا برای غواصی

 

حفره آبی بزرگ ، بلیز
غواصی در 12 ماه سال در بلیز جریان دارد. اما بهترین فصل سال برای غواصی در صخره آبی بزرگ 124 متری معروف بین ماه های آوریل و ژوئن است. در این موقع از سال شفافیت آب در بیشترین حد ممکن بوده و وزش باد شدید وجود ندارد. این حفره بزرگ توسط صخره های مرجانی احاطه شده است و قطر آن 300 متر است . دیواره حفره آهکی بوده و هر ساله غواصان زیادی را برای جستجو و غواصی در غارهای فرعی موجود در حفره و تماشای موجودات زنده ساکن زیر آب در این منطقه می کشاند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , بهترین نقاط دنیا برای غواصی

 

تیستلگروم – دریای سرخ ،‌مصر
کشتی اس اس تیستگلروم که سال 1941 در نزدیکی منطقه سینای پنی سولا در مصر غرق شده امروزه مانند یک موزه زیردریایی در عمق 130 متری قرار گرفته است.  لاشه کشتی پس از گذشت این سالها همچنان سالم مانده است و غواصان می توانند با به همراه داشتن چراغ به گشت و گذار در میان اتاق های مختلف و زیستگاه های دریایی شکل گرفته در نقاط مختلف کشتی بپردازند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , بهترین نقاط دنیا برای غواصی

 

اخبار , اخبار گوناگون , بهترین نقاط دنیا برای غواصی

 

بارکورا جزایر سیپادان – مالزی
منطقه باراکودا در شمال شرقی جزیره سیپادان واقع شده و تنها 5 دقیقه با قایق تا ساحل فاصله دارد. افرادی که تجربه غواصی در این منطقه را داشته اند از وجود تنوع غنی زیستی با انواع ماهی های رنگارنگ ، لاک پشت‌های دریای سبز و کوسه های سرچکشی صحبت کرده و منظره را مانند یک خیابان شلوغ و رنگارنگ در دهلی هند توصیف می کنند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , بهترین نقاط دنیا برای غواصی

 

اخبار , اخبار گوناگون , بهترین نقاط دنیا برای غواصی

دیوار آبی پالائو – میکرونزی
در ژانویه 2014 انجمن جهانی غواصان دیوار آبی پالائورا بهترین نقطه برای غواصی در دنیا تعیین کردند. پالائورا در 100 مایلی فیلیپین و در جنوب شرقی این کشور واقع شده است. در این منطقه غارها و صخره های متعدد زیرآبی روشن با رنگ های زیبا و تنوع زیستی غنی وجود دارد.

 

خطر ناک ترین گیاه دنیا

"جیمپی جیمپی" نام گیاهی است که بیشتر در شمال استرالیا می روید و به عنوان یکی از خطرناک ترین و سمی ترین گیاهان دنیا نیز شناخته می شود. این گیاه می تواند راحت حیوانات و گاهی انسان ها را از پا در بیاورد.

تا به حال حتما با گیاه هایی روبرو شده اید که دست زدن به آن ها می تواند دردی را در بدن شما ایجاد کند. یک نمونه این گیاهان گزنه است اما این بار به سراغ گیاهی خواهیم رفت که می تواند به راحتی شما را از پا در بیاورد.

 

اخبار , اخبار گوناگون , خطرناک ترین گیاه دنیا

 

"جیمپی جیمپی" نام گیاهی است که بیشتر در شمال استرالیا می روید و به عنوان یکی از خطرناک ترین و سمی ترین گیاهان دنیا نیز شناخته می شود. این گیاه می تواند راحت حیوانات و گاهی انسان ها را از پا در بیاورد.

 

اخبار , اخبار گوناگون , خطرناک ترین گیاه دنیا

 

با دست زدن به این گیاه خطرناک درد عجیبی در بدن پیچیده می شود و سپس اندام ها از کار می افتند تا فرد بمیرد. اگر خوش شانس باشید و از مرگ نجات پیدا کنید باز هم این درد تا آخر عمر همراه شما خواهد بود و زندگی را سخت می کند.

 

افرادی که برای تحقیق روی این گیاه کار می کنند همیشه از لباس های بسیار ضخیم به همراه کلاه های مخصوص استفاده می کنند. گاهی اوقات گرد های این گیاه در هوا هم می تواند قربانی بگیرد.

لاغری باهوشتان می‌کند

لاغری باهوشتان می‌کند

با یک درمان کم هزینه اما با همت بالا می‌توان ضریب هوشی را در سنین بالا برد.

کارشناسان اعتقاد دارند کاهش وزن می‌تواند سبب افزایش قدرت مغزی در افراد شود. 

گفتنی است، کارشناسان همچنین اعتقاد دارند وزن کم و متناسب سبب تأخیر و یا جلوگیری از ابتلا به آلزایمر در سالمندان می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهند، حتی اعمال جراحی مانند بای‌پس معده نیز می‌تواند به عنوان یک راه حل برای افزایش ظرفیت ذهنی در افراد بسیار چاق سودمند باشد. 

تحقیقات توس جراحان برزیل بر روی 17 زن چاق و مقایسه ضریب هوشی آنها قبل و بعد از تغییر وزن به دست آمده است.