راه های موفقیت

راه های موفقیت

ارائه دهنده مطالب آموزنده
راه های موفقیت

راه های موفقیت

ارائه دهنده مطالب آموزنده

چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

- به خاطر داشته باشید که اعتماد به نفس، اولین شرط پیروزی است پس به خود اعتماد داشته باشید .

2 - در مبارزه با مشکلات زندگی با تمام قوا پیش بروید و نهراسید . مثبت فکر کنید، ابتکار عمل داشته باشید و مطمئن باشید انجام کارها به بهترین نحو از شما بر می آید .

3 - از خودتان تصویر خوبی در ذهن داشته باشید، زیرا همان خواهید شد که فکر می کنید می توانید بشوید .

4 - «خواستن، توانستن است » جمله ای است که پر از انرژی و قدرت است . آن را در صفحه ذهن خود وارد کنید .

5 - دنیا با چنان سرعتی پیش می رود که شخصی که می گوید; نمی شود این کار را کرد، به وسیله کسی که آن را ممکن می سازد، از میدان به در می رود .

6 - به خاطر داشته باشید شما بزرگ تر از هر اتفاقی هستید که ممکن است برای شما رخ دهد .

از چه می ترسید، آن را فراموش کنید

دانشمندان صد و یک مورد از انواع ترس را نام می برند: ترس از فضاهای وسیع، ترس از فضای بسته و محدود و ترس از بلندی و غیره ... .

ترس واقعا وجود دارد و به عنوان یک مساله مطرح است و غلبه بر آن نیز واجب می باشد . ما این مبحث را در چند شماره بعد بررسی می کنیم .

بنابر نظر پزشکان، نگرانی بر اعصاب، قلب، گردش خون و کار تمام غدد داخلی، اثر نامطلوب دارد .

دانشمندی گفته است: میزان مرگ و میر مردم در اثر نگرانی، بیش از تعداد مرگ و میر آنان در اثر کار است زیرا مردم بیشتر از کار کردن، به نگرانی های خود دل مشغولند .

دو نیروی متضاد ترس و ایمان همیشه در درون آدمی از یکدیگر متاثر می شوند که در نهایت، نیروی ایمان نیروی غالب و پیروز است . افراد بسیاری هستند که به یاری ایمان در مقابله با نگرانی، پیش از آن که از پای در آیند، نجات یافته اند . هرگز نباید فراموش کنیم که داروی محرک و نیرو بخشی در اختیار ماست که ایمان نام دارد .

هنگامی که از چیزی می ترسید، افکار خود را متوجه موانع نکنید، و با آن مواجه شوید و به سختی به آن ضربه بزنید . هر قدر ضربه سخت تر باشد موفق تر خواهید شد .

کسی که از هیچ چیز نترسد و یا با ترس خود مبارزه کند، انسان خارق العاده ای می باشد . خودشناسی، مقدمه خداشناسی است و این حقیقت دارد که ایمان به خدا و نیروی فوق بشری، آدمی را از ترس و نگرانی هایی که سال ها در وجودش ریشه دوانده، رهایی می بخشد . چه خوب بود که از همان آغاز، ایمان قوی داشتیم تا هرگز گرفتار وحشت و هراس نمی شدیم .

کسی که مایوس نمی شود روشنایی دو سر چشمه نور; ایمان و امید را، در زوایای تاریک و ظلمانی مشکلات و مصائب می تاباند و در پرتو چنین روشنایی هرگز راه را گم نمی کند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد